Alla inlägg den 12 september 2011

Av Caroline - 12 september 2011 15:01

  Digo


  Cornelia & Evelyn Trott


  Ronja & Felicia


  Cornelia & Totte

Av Caroline - 12 september 2011 14:51

Min häst är arbetsnarkoman, det är faktiskt sant!

Hästar är bland de lataste djuren som finns enligt många,
men inte när man tränar klicker!

Gläntan och jag har tränat långa tyglar nu i snart ett år
och vi går från klarhet till klarhet.  Nh
har vi lagt på hyllan för länge sedan och vi har nog båda glömt bort det som
har varit. Vissa saker kan vi användas oss av fortfarande men det kretsar inte
runt nh över huvudtaget.


På senaste träningen så tog vi vår träning till en ny level
och gjorde förvändöppna på långsidorna och han var så duktigt.

Vi har haft ett litet uppehåll från långa tyglar nu under
sommaren eftersom jag har jobbat och inte riktigt haft tid. Men vi har däremot
tränat annat som target och parkeringsleken som är en introduktion till att
senare kunna sitta upp.


Så fort Gläntan kommer ut och vi ska göra något så är han
alldeles till sig av förväntan. Han älskar att träna och kan nästan vända
utochin på sig själv.

Han har fått en annan attityd gentemot sitt liv och sin syn
på både mig och andra hästar.


Som Moa sa på sista träningen. Han är så mammig och han
kommer att göra allt för att skydda dig mot allt som ni tycker är farligt och
allt han är rädd för. Min lilla plutt, det värmde i hjärtat när Moa sa så. Jag
är väldigt stolt över mitt och Gläntans arbete. Och jag tror faktiskt att
Gläntan också är det.


Charmiz har också fått provat på långa tyglar och det har
gått väldigt bra, men eftersom hon är av en annan kaliber så tycker hon att det
är lite små tråkigt.

Jag och Charmiz har även tagit lektion för Carina Eriksson
Branderup. Det var stort!

Jag har alltid drömt om att få rida för henne eller för Bent
och äntligen så har min dröm gått i uppfyllelse. Och som det ser ut nu så blir
det även fler lektioner för henne i november.  Charmiz har aldrig vart så fin och rida som
nu. Trotts sina 26 år så är hon fortfarande still going strong!

  Charmiz


  Gläntan & Charmiz


   Solrosen som växer i hagen


 

Gläntan ville också vara med.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards