Alla inlägg under oktober 2011

Bloppis-annons
Av Caroline - 9 oktober 2011 11:18

Jag säljer min Wintec Wide då den inte passar.

Sadeln är i nyskick, sutten i ett fåtal gånger.
Säljes med tre järn ( de lila), bakvalvspaneler som aldrig är användna, dressyrgjord 70 cm och Wintec sadelöverdrag.
Kan även tänka mig att byta mot en dressyr sadel 17" vid med svängd bom som passar korta ryggar.

Priset är ej prutbart då sadeln är i mycket fint skick!

   

 

     

Hästar & Ridsport, Säljes - Örebro (Örebro län)
Pris:    4 500:-
Telefon:    0708217669
 
Av Caroline - 6 oktober 2011 16:29

Nu har det gått ca 3 veckor sedan veterinären var här. Gläntan står nu i boxvila i ca 4 veckor och sedan får vi se vad som händer.

Han hade vrickat hasen, så nu är det liniment, benlindor & kyllera som gäller.

Han fick även Metacam, en medicin som kostade ca 900 spänn!!

Det är roligt att ha djur men mindre roligt när de blir sjuka =(

Nåja, han är på bättrings vägen i alla fall, äntligen.

Bara det att Gläntan har extremt mycket energi i sin lilla kropp och den använder han gladeligen!

Kan ju säga att matte inte alls är lite förtjust i det.. nagelbitande varje gång han far runt i hagen. Inte för att han kommer så långt då hagen är i storlek med hans box. Men om Gläntan får en ursäkt att spralla runt så gör han det mer än gärna. 


Charmiz är tyvärr också drabbad av denna ofrivilliga boxvila då Gläntan inte kan vara själv.

Hon står och surar med rumpan vänd och vill inte prata!!

Sen när hon är riktigt på dåligt humör så går hon runt och stöddar sig mot träden i hagen, viftar lite med bakbenet åt den stackars eken som står där. Dom ska väl sättas på plast antar jag =)


Förra veckan så var det lektion inför Moa, eftersom Gläntan har boxvila så fick Charmiz äran att följa med.

Vi fick träna på serpentiner och där försöka flytta bogen inåt.

Sen fick vi träna spiralen vilket innebär att jag flyttar bogen inåt mot mitten och gör så att volten blir mindre och mindre.

Så enkelt men svårt.

Charmiz tyckte det var rätt kul i början men tröttnade snart på vårat träna-in-med–bogen- övning.

Så hon slöade så mycket hon bara kunde och gick sakta, sakta…

Både jag och Moa förstod att charmiz var trött.

När lektionen var slut så öppnade Moa åt oss och vi gick ut.

När vi väl kommit ut så blev charmiz pigg och lyfte huvudet så pass högt att jag kunde klappa henne på huvudet… Den hästen kan sina knep!!


Dagen efter så bestämde jag och Cornelia att vi skulle ta en galopp vid kanalbron i ett lugnt tempo.

Tempot som var menat lugnt blev mer som två hispiga unghästar!!

Även om jag har ägt charmiz i snart 11 år så slutar hon aldrig att förvåna mig. Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards