Alla inlägg under juli 2012

Av Caroline - 20 juli 2012 11:50

Jag är glad!! Faktiskt riktigt glad!!
Vi har fått lägenhet!!
Så den 1/8 så går flyttlasset mot vårt nya liv!!
Jag är lite spänd på hur allt ska gå, men det är något nytt och det behövs en förnyelse.

Skulle rida Gläntan igår men det visade sig att han hade tre skor som satt löst. Så det blir ingen ridning på en vecka tills hovslagaren kommer.
Så charmiz var den som fick jobba igår.
Har länge funderat över att prova tämkörning med henne och det gjorde vi igår.
Hon var väl lite tveksam i början men kom sedan på vad hon skulle göra.
Hon verkade gilla det i alla fall och på något sätt tyckte det var kul.
Hon är ju ganska så oarbetsvillig ibland och kommer undan... Hon kan sina knep kan man ju säga hihi .
Men hon verkade uppskatta vår lilla träning och bjöd framåt utan att vara stressad eller att göra sig tung på frambenet.

Försöker leta tränare tills hösten till mig och Gläntan men det är svårt. Finns inte så många som åker ut.

Ha det gött!!

Av Caroline - 17 juli 2012 12:03

Det var ett tag sedan.... Igen. Det händer så mycket runt omkring.

Det är ju inget att dölja att mina kära föräldrar har skilt sig. I början så var det väl inget som jag tänkte på men nu när mamma inte bor kvar längre så är det som man vaknar upp till verkligheten.
Men samtidigt så känns det bra. Jag har en glad mamma och en glad pappa nu. Inte för att dom var osams innan men ändå.

Jag har även under våren pluggat till hästskötare på Strömsholm så nu är jag det också. Dock ingen diplomerad men det ska jag satsa på också. Så yrkesprovet blir väl av nu i höst nån gång.
Jag har även fått en 70% tjänst så jag är riktigt glad över att äntligen få ett jobb!!!

Men något som känns som en seger är att jag börjat rida på Gläntan igen och denna gång så är det mer riktigt. Vi har provat allt men nu så gick vi tillbaks till den gamla traditionella Ridningen. Men det känns bra och vi hår från klarhet till klarhet. Jag var lite nervös över att Gläntan skulle bli uttråkad och tycka att det var tråkigt efter att tränat klicker. Men han tycker det är så kul och gör alltid sitt bästa!!

En liten uppdatering om vad som har hänt.
Laddade hem appen så jag måste ju skriva lite oftare och nu kan jag det. Gud vad jag älskar min telefon hihi.
Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards